Често задавани въпроси (FAQ)
?
Възстановяване на плащането при връщане на стока

Ако потребителят е спазил следните условия, той има право на възстановяване на плащането: 

  • Спазил е законния 14-дневен срок за връщане на стока след известяване на търговеца в рамките на още 14 дни от получаването ѝ.
  • В случай на дефект или несъответствие с описанието е информирал търговеца възможно най-скоро и е предоставил доказателство.
  • Дал е време на търговеца да обработи рекламацията му (при дефекти – 30 дни).
  • Изпратил е стоката обратно за своя сметка или за сметка на търговеца.

В България стандартният срок за връщане на плащането от търговеца е 14 дни. Този срок започва да тече от момента, след като стоката е доставена обратно. Ако има дефект, тогава първо е редно да изтече срокът от 30 дни за тест и диагностика.

Търговецът трябва да възстанови парите на купувача чрез същия платежен метод, използван при покупка, освен ако няма изрична уговорка да се ползва друг метод. 

?
Каква е процедурата за връщане на стока с дефекти или несъответстваща на описанието?

Потребителят има право да предяви рекламация и да поиска замяна или възстановяване на сумата, когато установи, че закупената стока е дефектна или не отговаря на описанието.  

Рекламацията изисква от търговеца да разгледа стоката и да установи дали има проблем. Ако има проблем е длъжен да замени стоката или да върне парите на купувача, след като получи стоката обратно.  

В случай, че стоката не съответства на описанието потребителят има право да се откаже от договора и връщането на продукта да е за сметка на търговеца.

Процедурата при рекламация е следната:

  1. Потребителят получава стоката и установява дефект или несъответствие с описанието.
  2. Свързва се с търговеца възможно най-скоро по телефон или имейл, предоставяйки всички необходими документи като касова бележка и фактура.
  3. Търговецът разглежда рекламацията и ако тя е обоснована, поправя стоката, заменя ѝ или връща парите на потребителя.

Срокът на рекламация е 30 дни от датата на подаването и. В този срок търговецът трябва да разреши проблема. В случай че не успее, потребителят има право на анулиране на покупката и пълно възстановяване на плащането.

 

?
Какви са уловията за връщане на стока в оригинална опаковка и състояние?
  • Оригинална опаковка. Най-важното при връщане на стока, която е закупена онлайн, е тя да бъде в оригиналната си опаковка. Тя не бива да е повредена или променяна (да не е обрисувана или заменена с друга със същия размер).
  • Състояние на стоката. За да имаш право на връщане на стока, тя трябва да е в същото състояние, в което е била получена. Тя не трябва да е повредена и в най-добрия случай дори ползвана. Ако е ползвана, трябва да не е променяна или да няма следи от употреба. Например условията при връщане на един лаптоп биха зависели от условията на търговеца, ако вече е разопакован, дори и да не е ползван още (в случай че няма други дефекти).
  • Етикети и маркировки. Всички етикети, лепенки, маркировки и други знаци по стоката при получаването ѝ трябва да са непроменени. Например дреха без етикет може да бъде приета от магазин, който има политика да приема дрехи в такова състояние, но не е задължително всеки магазин да е така.
  • Аксесоари и допълнителни части. Всички предмети освен основният, включени в пакета със стоката, трябва да бъдат върнати заедно с нея. При договаряне за частично връщане на сумата обаче е възможно да има условие, което споменава задържането на част от аксесоарите или допълнителните части.
?
Как мога да върна продуктите закупени от сайта metalnistelaji.bg?


Според ЗЗП и Дир. на ЕС правото на отказ от покупка, направена онлайн, се изразява в това потребителите да имат законното право на отказ от договора за покупко-продажба, без да посочват причина. Достатъчно е желанието за връщане да е изразено в рамките на 14-дневен срок от датата на получаване на пратката.

Началото на 14-дневния срок за отказ започва от датата на доставка на пратката. 

Потребителят предварително писмено да информира “Ес и Кей” ООД, на следния имейл адрес: order@metalnistelaji.bg , че се отказва от договора, като задължително посочи: че стоката ще бъде върната от куриер; банкова сметка, по която да му бъде възстановена заплатената от него цена на върнатата стока. Срокът на връщане е 14 дни уведомлението за отказ.

Всички транспортни и други разходи по връщането на стоката са изцяло за сметка на Потребителя. До момента на обратното предаване на стоката от страна на Потребителя на "Ес и Кей” ООД, рискът от случайното и погиване или повреждане се носи изцяло от Потребителя.


Ес и Кей” ООД се задължава да му възстанови заплатената сума по банков път веднага след получаване на върнатия продукт на посочената банкова сметка.

?
Kаква е цената на куриерската услуга?

Доставката за всяка пратка, независимо от стойността и, е безплатна.

?
С коя куриерска фирма се осъществява доставката?

Работим с куриерска фирма Еконт и куриерска фирма Транспрес.

?
Какви са сроковете на доставка?

Сроковете за доставка на поръчани чрез онлайн магазина стоки са следните:
1. За стоки поръчани до 14 часа българско време – 72 часа, считано от деня следващ деня в който е потвърдена поръчката.
2. За стоки поръчани след 14 часа българско време – 96 часа, считано от деня следващ деня в който е потвърдена поръчката.

ВАЖНО !!! Посочените срокове се прилагат доколкото не противоречат на сроковете за доставка, прилагани от съответния куриер.

?
Доставяте ли пратки в чужбина?

За повече подробности се свържете с нас на посочените телефон или имейл.

?
Докъде доставяте пратки?

Доставяме пратки в цялата страна до посочен адрес.

?
Какви са начините на плащане при онлайн поръчка?

Основният начин на плащане е с наложен платеж, но е възможно и плащане по наша банкова сметка. Плащането по предоставената банкова сметка трябва да бъде извършено авансово преди доставка.

?
Предлагате ли безплатна доставка?

Всяка поръчка, независимо от стойността и е с безплатна доставка.

?
Мога ли да закупя стока с наложен платеж?


Да, разбира се. Наложеният платеж е една от опциите при избор на метод на плащане.

?
Мога ли да направя промени по поръчката си?


Можете да следите статуса на поръчката. Ако все още не е изпратена можете да се свържете с наш сътрудник и да проверите дали промени са възможни.

?
Трябва ли да се регистрирам, за да направя поръчка?

Не е нужно да се регистрирате. Необходимо е само да оставите контакти при поръчката, които ще са Ви необходими, за да бъде извършена доставката.

?
Mога ли да поръчам продукт, който не е наличен?

Да, разбира се. Наш сътрудник ще се свърже с Вас, за да уточни кога стоката може да бъде налична за доставка.

?
Как мога да си направя поръчка през сайта?

За повече информация проверете в секция ДОСТАВКА

Ако имате проблем или въпрос свързан с предлаганите от нас продукти или услуги и не намирате
неговото решение сред изброените по-горе, ще се радваме да се свържете с нас